روش نگهداری و نصب و جابجائی لوله های پلی اتیلن

نگهداری لوله ومتعلقات پلی اتیلن
روش نگهداری و نصب و جابجائی لوله های پلی اتیلن

پیمانکار موظف است لوله و متعلقاتی را که برای انجام عملیات موضوع پیمان در اختیار او گذاشته میشود به نحوی انبار کرده و نگهداری کند، که از وارد آمدن خسارت و صدمه به آنها جلوگیری شود و در هر صورت، پیمانکار مسئول نگهداری سالم لوله و متعلقات خواهد بود. در این مورد، رعایت نکات عمده زیر توسط پیمانکار الزامی است :

- لوله و متعلقات در محل خنک و به دور از تابش مستقیم آفتاب نگهداری شوند. درصورتی که مدت انبارداری طولانی باشد،لوله ها و متعلقات با پارچه تیره پوشانیده شوند

-لوله و متعلقات در محلی از انبار قرار داده شوند که درمعرض تهویه مناسب بوده و از تجمع هوای گرم دراطراف لوله ومتعلقات جلوگیری شود.

- لوله و متعلقات باید دور از منابع حرارتی و یا وسایل داغ، نظیر بخاری، دیگ بخار و یا موتورخانه انبار شوند.

- درصورتی که لوله‌های پلی‌اتیلن روی یکدیگر قرارداده میشوند، به منظور جلوگیری از خم شدن و دوپهن شدن، لوله‌ها باید کاملاً موازی یکدیگر بوده و ارتفاع لوله‌هایی که به این ترتیب انبار می‌شوند، نباید از یک متر تجاوز نماید.

نحوه انبارکردن لوله های جدا شده

- متعلقات را نیز باید در قفسه به طور مرتب چید و در مورد متعلقات لوله‌های بزرگ، باید انبار کردن به صورتی باشدکه متعلقات روی هم قرارداده نشوند.

- لوله و متعلقات پلی‌اتیلن باید به دور از مواد شیمیایی مضر نگهداری شوند.

- با تمهیدات لازم، از ورود خاک و مواد خارجی به داخل لوله، متعلقات و شیرآلات جلوگیری گردد.

- چنانچه در اثر انبارداری نامناسب، لوله‌ها آسیب ببیند، قسمت صدمه دیده باید به طورکامل بریده و مورد استفاده قرار نگیرد.

-اختصاص جا و فضای انبار برای انواع لوله‌ها و متعلقات شیرآلات باید طوری باشدکه اجناسی‌ که زودتر به مصرف می‌رسند، درقسمت‌های جلوتر قرارداده و به نحوی که خارج کردن آنها از انبار، به آسانی و بدون نیاز به جابجا کردن بقیه اجناس امکانپذیر باشد.برای تأمین این منظور، پیمانکار باید برنامه منظمی برای انبارداری لوله‌ها و متعلقات و شیرآلات تهیه کند و این برنامه باید مناسب با برنامه پیشرفت عملیات اجرایی باشد.

- لوله‌های قطرکوچک تر که به صورت کویل نگهداری میشوند، می‌توانند به صورت تخت روی یکدیگر قرارگیرند و یا روی لبه تخته در انبار قرار داده شوند. نحوه نگهداری و ارتفاع حداکثر کویلها، درشکل ذیل است.

- چنانچه لوله‌ها با درپوشهایی خاص برای جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به کارگاه حمل شده باشند،این درپوش‌ها باید تا انتهای انبار روی لوله باقی بمانند.

نحوه انبارکردن لوله هایی که به صورت بسته بندی درکارخانه تحویل میشود

مجموعه لوله پلی اتیلن تهران پلاستیک شمس با کادر فنی و مجرب  ، ارائه کننده مشاوره شما مخاطبان گرامی قبل خرید می باشد با ما تماس بگیرید

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۰

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۲

۰۹۱۲۶۳۶۳۵۱۳