حمل وجابجایی لوله های پلی اتیلن و متعلقات

پیمانکار موظف است در بارگیری و تخلیه لوله پلی اتیلن و متعلقات، نهایت دقت و احتیاط را به عمل آورد، تا صدمه‌ای به آنها وارد نیاید.

بلند کردن و پائین گذاشتن لوله پلی اتیلن و متعلقات، باید به آرامی انجام شود. در زمان حمل نیز، از کامیون‌ها‌ی با سطح صاف و بدون میخ و عاری از سطوح تیز و برنده استفاده شود.

چنانچه لوله‌ پلی اتیلن ها به صورت بسته‌بندی در کارخانه تهیه و عرضه می‌شوند، در موقع بلند کردن آنها توسط جرثقیل، باید از تسمه‌های پهن استفاده شود و از به کار بردن زنجیر، قلاب، یا سایر و سایل سخت اجتناب گردد. برای نحوه جابجایی این بسته‌ها را نشان - لوله های با طول بیش از6متر، از تیرهای توزیع کننده نیرو استفاده شود.

پیمانکار نباید برای جابجا کردن لوله‌های پلی‌اتیلن، آنها را روی زمین سخت بغلطاند. پیمانکار نباید برای انتقال لوله‌ها به سطح پائین‌تر،آنها را روی ریل فلزی یا الوار چوبی سردهد و باید دقت کند در هنگام جابجایی لوله پلی اتیلن  و متعلقات، ضربه‌ای به آنها وارد نشده و یا خراش و ساییدگی در آنها به وجود نیاید. درعین حال باید از تماس جدار لوله با متعلقات فلزی و سنگ‌های تیز،که موجب بریدگی و یا کنده شدن جداره ها نمی‌شود، جلوگیری گردد.

درصورتی که جابجایی لوله پلی اتیلن و متعلقات در دمای زیر صفر درجه انجام می‌شود، پیمانکار باید دقت کند که لوله و متعلقات با اجسام سخت برخورد نکرده و یا سقوط نکنند، زیرا باعث شکستگی آنها می‌شود.

درصورت حمل و نقل در شرایط مرطوب یا یخبندان، دقت شود که به علت لغزنده بودن سطح لوله‌ها، صدمه به افراد در موقع حمل لوله‌ها وارد نشود.

پیمانکار باید دقت نماید که لوله‌ پلی اتیلن هایی که به صورت رول انبار می‌شوند، درموقع بازکردن، روی سطح سخت کشیده و باز نشوند و بازکردن آنها، به صورتی انجام شود که رول لوله پیچ نخورده و تاب برندارد.

مجموعه لوله پلی اتیلن تهران پلاستیک شمس با کادر فنی و مجرب  ، ارائه کننده مشاوره شما مخاطبان گرامی قبل خرید می باشد با ما تماس بگیرید

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۰

۰۲۱۶۶۲۵۹۵۴۲

۰۹۱۲۶۳۶۳۵۱۳